14 Eylül 2022 Çarşamba

PROMOSYON KUYRUĞU

 

ÖRDEKLİ GÖL-Uzunköprü



       

                                        

           Her şeyi kuyruğu olur da, bankaların verdiği promosyonun kuyruğu olmaz mı? Ekmek kuyruğu, yağ kuyruğu, et kuyruğu derken sonunda bankaların önünde promosyon kuyruğunu da gördük. Özellikle emeklilerin biraz daha fazla promosyon alabilmek için o bankadan bu bankaya maaşlarını taşımak zorunda kalmaları, güneş altında saatlerce beklemeleri doğru bir uygulama olarak görülemez. 20 Ağustos 2022 tarihli Sözcü Gazetesinde Kemal Atlan imzalı “32 Derecede Promosyon Kuyruğu”, başlıklı şöyle bir haber çıktı; “Türkiye’de vatandaşın ömrü kuyruklarda geçiyor. Emekliler de bankaların 8.000 liraya kadar çıkardığı promosyondan yararlanabilmek için bankalara akın etti. Eskişehir’de bankaların önünde kuyruklar oluştu. Emekliler, “bu sıcakta bizi kuyruğa dikenler utansın”, dedi.  Emekliler için 3 yıl maaşlarının yatması karşılığında 8 bin TL verilirken bir başka gazete haberi de şöyleydi; “Tuzla Belediyesi, 312 personeli olan belediye özel bir bankayla 26 bin 400TL'ye anlaştı. Para memur ve işçinin cebine peşin yatacak.”      

         Promosyon İlk çıktığında bahşiş gibi algılandı. “Bahşiş atın dişine bakılmaz”, denilerek, ne verilirse alındı. Ancak zamanla anlaşıldı ki, bankalar toplu yatan maaşlardan önemli ölçüde kar sağlamaktadır. Ticari birer kuruluş olan bankaların verdikleri promosyon, aslında bir hediye değil, ticari bir karşılıktır. Bankalar, milyonlarca maaşlı müşterilerin toplu maaş tutarlarını, maaştan kalan ve otomatik ödemeler için bırakılan miktarları kullanmanın yanı sıra yeni müşterilerin yatırım hesabı açmalarını ve kredi kullanmalarını da hedeflemektedirler. Ticari hayatın ayrılmaz parçası olan bankalar tabii ki kar esasına göre çalışır. Şu haber de onu gösteriyor; “Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) dün (29 Ağustos) yayımladığı Temmuz 2022 verilerine göre, bankacılık sektörünün kârı, bir yılda yüzde 417 arttı.           

        Bu yüzden son zamanlarda promosyon konusunda bankalar arasında amansız bir rekabet oluştu. Kurumlarda çalışanlar, kurumları vasıtasıyla kendilerine avantaj sağlayarak yüksek promosyon alabilirken, emekliler kendi başlarına bırakıldılar. Bankalar tarafından yoğun reklam kampanyasına uğrayan emekliler aldıkları maaş tutarına göre verilen promosyon tekliflerinin her gün değişmesi karşısında şaşırmış durumdalar. Düşük emekli maaşları nedeniyle geçim sıkıntısı içinde olan emeklilerin en fazla promosyonu takip etmeleri doğaldır. Ancak 60-70 yaşındaki insanların o bankadan, bu bankaya gezdirilmeleri doğal değildir. Bunun bir standardı olması gerekir.

        Emeklilerin diğer kurumlar gibi bankalarla pazarlık yapması söz konusu olmadığından bankalar, verecekleri promosyonda kendileri için avantajlı olacakları teklifleri sunuyorlar. Sonuç olarak emekliler de tek tek değil, topluca hareket ederek hak ettikleri promosyonu almalıdırlar. Bunu da her yıl için bir maaş promosyon olmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) 3-4 banka üzerinden yapmalıdır.

 

orhankalyoncu.blogspot.com.tr      14.09.2022

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder